Számítógépes modellezés szakkör indul

Egyetemi oktató segítségével szerezhetnek diákjaink jártasságot a 2D és 3D modellezésben

A Soproni Tankerület  EFOP-3.2.5-17 pályázatának keretében Számítógépes modellezés szakkör indul iskolánkban.

Időpontja: szerdánként 14:30-tól        Első alkalom: 2018. 02. 14.
Helyszín: 19-es informatika terem

A szakkör anyagának tervezetét megkaptuk a szakkör vezetőjétől, Elek Lászlótól (SOE SKK). Azonban hangsúlyozta, hogy ez tervezet, amit rugalmasan kezel és igyekszik az esetleges igényekhez igazítani.
Minden érdeklődőt szerettel vár!

Egy kis kedvcsináló:

 

MI AZ A 3D MODELLEZÉS?

A háromdimenziós számítógépes grafikában a 3D modellezés az a folyamat, amely matematikailag ábrázol tetszőleges háromdimenziós objektumot. Ennek végeredményét hívjuk 3D modellnek.A kapott modellt használhatjuk kétdimenziós képként az úgynevezett renderelési eljárás segítségével, de szimulálhatunk vele fizikai jelenségeket is. Sőt, 3D nyomtató használatával a modellt fizikailag el is lehet készíteni.

MILYEN TERÜLETEKEN HASZNÁLJÁK A 3D MODELLEKET?

  • Orvostudomány: Szervek részletes modelljeit használja.
  • Filmipar: Animációs filmek készítéséhez.
  • Videojáték-ipar: Játékkonzolos és számítógépes játékok készítéséhez.
  • Tudományos szektor: Pl. vegyületek molekuláinak részletes ábrázolásához használják.
  • Építőipar: Épület -és látványterveket készítenek a módszerrel.

 

A szakkör ismeretanyagának tervezett beosztása (létszámtól és igényektől függően rugalmasan alakítható)
1. Síkbeli és térbeli ábrázolási alapok átbeszélése
2. Műszaki rajzi alapok, méretezés, alap függőségek, parametrikus méretezés áttekintése
3. Ismerkedés a SolidWorks program síkbeli felületével, vázlatkészítés 
4. Ismerkedés a SolidWorks program térbeli felületével (alap térbeli testek modellezése)
5. Gyakorlás a SolidWorks programban (összeállítások pl. LEGO jelenet készítése)
6. Gyakorlás a SolidWorks programban (hétköznapi tárgyak pl. toll, ceruza, szék modellezése)
7. Gyakorlás a SolidWorks programban (pl. sablon tervezés)
8. Gyakorlás a SolidWorks programban, textúrázás, látványterv készítés 
9. Wacom Inkling digitalizáló eszköz és Wacom digitalizáló rajztábla használata
10. Wacom Inkling digitalizáló eszköz és Wacom digitalizáló rajztábla használata 
11. Direkt 3D modellező programok áttekintése 
12. 3D nyomtatás, cnc megmunkálás, lézer szintergép alkalmazása a gyakorlatban (céglátogatás)
13. Betekintés a SolidWorks végeselemes szimuláció világába 
14. Lézervágó és gravírozó gép megtekintése, használata (Soproni Egyetem laborjában)
15. Lézervágó és gravírozó gép megtekintése, használata (Soproni Egyetem laborjában)

 

2018.02.09.

« vissza